söndag 6 april 2008

Kaféer






En skön söndags morgon bestämmer jag mig för att äta frukost ute på kafé med två vänner. Först får man leta lite för allt stängt på söndagar och om dom har öppet finns det inte ett enda bord ledigt. Så till slut när man lyckas hitta ett ställe och betalar sin 80 pööp för en enkel kaffe å fralla, frågar jag vänligt servitrisen...
-Ursäkta jag undrar var har ni tidningaran?
Titta hon lite frågande på mig och säger.
-Näaj? vi hau inga tidningar.
Detta summerar i en promenad på 15min till närmsta tobaksaffär där de bara tillhandahåller sydsvenskan(en ganska torr skånsk dagstidning). Surt sa räven!
Skäms på er kaféer! att tillhandahålla minst en dagstidning är för fan en oskriven kafélag.
Folk måst åtminstone en dag i vecka i lugn å ro kunna sätta tänderna i en "riktig" tidning och sörpla i sen en kopp java.

Inga kommentarer: